Met de start van een nieuw seizoen begint helaas ook altijd het opvoeden van (een deel) de leden weer.
Graag willen wij jullie er op wijzen / even aan herinneren dat we met zijn alle onze accommodatie netjes dienen te houden.
Dat betekent dat er ook dit seizoen gezorgd moet worden dat er na een training of een wedstrijd geen:
- korfbalplaten
- peuken
- afval
- limonade- en bierflesjes
- serviesgoed
- kleding
- accessoires
- fietsen
- korfbalpalen
- korven
- bidons
- kauwgom
- stukjes sporttape
- shampooflesjes
- en wat dan ook
op de velden achterblijven, in de kleedkamers op de banken en de grond liggen, ergens onder geplakt worden, rondom de velden en/of in de dug-outs blijven liggen.
Sinds de eerste training hebben we al minimaal twee keer op vrijdagochtend eerst het veld moeten ontruimen (afval, ballen, platen, palen met en zonder korven) voordat we aan het onderhoud konden beginnen.
Daarnaast zijn de Jeu de Boules (JdB) banen voor de Jeu de Boule spelers en het is niet de bedoeling dat de banen als speelplaats gebruikt worden door wie dan ook. Afgelopen weken is het frituurvet vat dat onder de overdekte JdB baan stond om gekiept over de tegels en de baan. Het heeft veel tijd, geld en moeite gekost om dit schoon te maken. Dit kan echt niet.
Het wordt zeer gewaardeerd dat als jullie materiaal gebruiken het ook daar opruimen waar het vandaan komt / waar het hoort en natuurlijk graag al je persoonlijke eigendommen meeneemt, het servies en de lege flesjes terugbrengt naar de bar en als laatste het afval in de daarvoor bestemde bakken doet. Ook bij het opruimen van de palen de deksels weer op de putjes doen aub.
Zo houden we het complex met z'n allen schoon, netjes en representatief voor onszelf en voor onze gasten.
Spreek een ander gerust aan op zijn/haar gedrag en heb respect voor elkaar en voor onze accommodatie.
Dank voor jullie medewerking!
Mede namens mijn collega's van de Commissie Onderhoud
Saskia van Vlaanderen-Kanij